דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כיצד ליצור חדרים נקיים? 

מאת    [ 01/01/2012 ]

מילים במאמר: 514   [ נצפה 3451 פעמים ]

ישנם לא מעט מפעלים, המייצרים רכיבים רגישים מאד או קטנים מאד. תהליך ייצור רכיבים אלה נעשה בחדרים מיוחדים הנקראים "חדרים נקיים". חדרים נקיים כוללים רמת ניקיון גבוהה במיוחד, הנמדדת על פי מספר כמות החלקיקים באוויר.

חדרים נקיים אלה, על מנת שתהליכי הייצור השונים יוכלו להתקיים בהם, נדרשים לרמת סטריליות גבוהה מאד, שכן גם חלקיק קטן, אבק או שערה, עשוי לפגוע במוצר או בחומרי הגלם השונים. אחת הדרכים, ליצור מרחב כזה היא בעזרת מערכת סינון מיוחדת במינה, הכוללת משאבת ואקום.

על חשיבותן של משאבות הוואקום בחדרים הנקיים

האוויר מקיף אותנו מכל כיוון ובכל עת. מכיוון שניתן לשנות את רמות לחץ האוויר באמצעים שונים על מנת לבצע פעולות שונות, הוצע כפתרון מכשיר מתקדם במיוחד – משאבת ואקום, המאפשרת לנצל את הואקום ליצירת מוצרים הדורשים לחץ אויר מסוים. למשל, בעזרת משאבת ואקום ניתן להוריד את לחץ האוויר ולאפשר לנוזלים לרתוח מהר יותר. אפשרות זו יכולה להיות שימושית בתעשיות שונות ולכן נחשבת כפתרון מתקדם ויעיל במיוחד.

בהיותה מייצרת ואקום באזור מסוים בחלל, משאבת ואקום היא פתרון בתעשיות שונות. ישנן לא מעט תעשיות, הנחשבות כתעשיות מדויקות, הנדרשות ביצירת ואקום על מנת לייצר כלים או מוצרים שונים. חדרים נקיים, בהם נשמרת רמת ניקיון אופטימאלית, הם מקום מתאים לבצע זאת, ובעזרת משאבת ואקום יכול להתאפשר תהליך הייצור.

במסגרת חדרים נקיים אלה, הכוללים מערכות שונות לשמירה על רמת סטריליות נדרשת, שואבת משאבת הואקום את הגזים מהחדר או מתא מסוים בו. מכיוון שמדובר, לעיתים, בלחצי אוויר גדולים מאד במסגרת התהליך, על חדרים נקיים אלה או על התאים שבהם להיות עמידים ללחצים גבוהים ושונים.

על מגוון האפשרויות

ניתן למצוא מבחר של סוגי משאבות ואקום, כשלכל אחת מהן יתרונות שונים. ישנן משאבות ואקום, כאמור, הפועלות במסגרת חדרים נקיים, שהינם חלק מהתעשיות השונות הנדרשות בתהליכים מדויקים במיוחד. ישנן משאבות ואקום, המנצלות את עקרון תנועת האוויר על מנת ליצור אזור לחץ גבוה בצד אחד וואקום בצד השני. ישנן משאבות ואקום מכאניות, העושות שימוש בבוכנה מיוחדת, השואבת את האוויר מתוך אזורים שונים.

וכמובן, ישנן את אלו המתאימות לתעשייה הקלה יותר, ואף הן פופולאריות מאד. בישראל ניתן למצוא משאבות ואקום בתוך חדרים נקיים במפעלי ההיי טק השונים, במפעלי התרופות, במפעלי התעשייה האווירית וכן במכוני המחקר השונים, הנדרשים לבצע פעולות שונות בחדרים נקיים אלה, לצורך בדיקת תהליכי מעבדה מגוונים.

ניתן למצוא בארץ מספר חברות שונות, המציעות מגוון של מערכות, המתאימות לחדרים נקיים ומאפשרות ליהנות מסביבה סטרילית מתאימה. חברות אלו מציעות בין היתר גם משאבות ואקום מסוגים שונים, המספקות מענה מצוין על מנת ליהנות מתנאים הכרחיים אלה. בהיותן מתקדמות וחשובות כל כך במסגרת ייצור והרכבה של מוצרים שונים בתוך חדרים נקיים, חשוב לוודא כי משאבות ואקום אלו הן איכותיות ומיוצרות על ידי חברות מומחות בתחום.

פנייה אל חברות כאלו תאפשר לכם ליהנות מיתרונותיהן של משאבות אלו ומיתרונותיהם של מערכות אחרות, המוצעות אף הן. במסגרת חיפושכם אחר הפתרון ההנדסי המתאים לכם ביותר, מומלץ לכם להיוועץ עם מומחים בתחום זה שכן ישנם לא מעט סוגים שונים ואפשרויות שונות. חשוב לבחון כמה פתרונות שונים ולוודא כי אלה איכותיים ומתאימים לסוג הייצור המדובר. מכיוון שחדרים נקיים נדרשים ברמה גבוהה מאד של ניקיון, שימוש במשאבת ואקום מתאימה, יאפשר לבצע בהם את כל התהליכים השונים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב